torsdag 5. januar 2012

Makrolek


Små figurer – store gleder



Jeg skal holde en fotoworkshop lørdag 25. februar fra kl. 11.00 til 15.30,
der fokuset blir på kreativ makrolek med figurer, lyssettning og generell makrofotografering. Pris: kr. 985,- per pers

Påmelding: 
http://kurs.fotovideo.no/participant/arrangement.aspx?id=43971
Ikke alle vinterdager byr på godt fotovær. Da er det fint å kunne leke seg inne. Her kommer et lekent tips: Oppsøk en hobbybutikk - i ditt nærmiljø eller på nettet, som selger modelltog og lignende. Der finner du også små figurer som brukes til å lage tablåer for modelljernbaner. Disse små kan også brukes litt mer kreativt.

Har du et defekt kamera eller optikk kan dette brukes som arena for dine nye ”småvenner”. 





Jeg fikk en gammel og defekt 18-55mm fra verkstedet til Fotovideo - men det føltes litt rart/vondt/ekkelt etc, å knuse den med en hammer... 

Det er viktig å rense kamera for støv og skitt!

Det er slik fotoaparatet fungerer!

 Det er slik man lager tomatketchup... 


 Ka no?

Jeg brukte Nikon D3s og 60mm f/2,8 makro til min makrolek. Brukte sort molton-teppe som underlag og bakgrunn og en leselampe som jeg softet ned med en diffusor. I tillegg et stativ m/galge.


Utebildene ble tatt uten annet lys en solen - som ble softet ned med en diffusor.

Da er det bare å finne frem til en hobbybutikk å ta med deg noen småfigurer hjem! Jeg kjøpte mine hos Amundsen Hobby i Oslo; http://www.amundsenhobby.no/webshop/




10 kommentarer:

  1. ENdelig :) Dette har jeg ventet leeeeeeenge på HURRA !!!!


    Gudny :)

    SvarSlett
  2. Den som venter på noe godt - venter som regel forgjeves...
    men ikke nu!
    Sees på workshop Gudny!

    Fotohilsen fra Roger

    SvarSlett
  3. Sier som jenta i shampoo-reklamen: Yess, Yess, Yeesss :)

    Per Olav

    SvarSlett
  4. Som Roger sier på bloggen sin: Takk, Takk, Takk!!! :)

    SvarSlett
  5. Takk for nok en glimrende blogpost og inspirasjon :).

    SvarSlett
  6. Mange slags takk Tor!
    Håper vi treffes i 2012! :-)
    Fotohilsen fra Roger

    SvarSlett
  7. KULT! Må bare få inn et par timer med kamera ABC i forkant så kommer vi!!

    SvarSlett
  8. Det trengs ikke - du får ABC i starten av workshopen :-)

    SvarSlett
  9. Dette er moro Anne! Det er bare å kaste seg på trenden! :-)
    Fotohilsen fra Roger

    SvarSlett